Integritetspolicy

1. REGISTERANSVARIG

Den registeransvarige enligt tillämplig dataskyddslag är Finlandia-talo Oy. Finlandia-talo Oy ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med denna policy och tillämpliga dataskyddslagar.

Kontaktuppgifter till den registeransvarige:
Finlandia-talo Oy
Organisationsnummer 2036668-3
Mannerheimintie 13 e, 00100 Helsingfors
Tel. (09) 40241
servicepoint@finlandiatalo.fi

Kontaktperson för den registeransvarige:
Minna Sauramaa, marknads- och kommunikationschef
Tel. (09) 4024 430
minna.sauramaa@finlandiatalo.fi

Dataskyddsansvarig:
Avoki Ltd
Tel. 010 8411 169

2. INSAMLING AV PERSONUPPGIFTER

Dina personuppgifter kan samlas in på olika sätt.

I huvudsak samlar vi in och behandlar personuppgifter som

  • du har lämnat till den registeransvarige när du kontaktar eller gör affärer med oss, t.ex. när du köper våra tjänster, prenumererar på vårt nyhetsbrev eller kontaktar oss för att begära en offert eller svarar på vår enkät.
  • uppstår när tjänsten används eller i samband med att du fyller i en offertförfrågan på vår webbplats.
  • fås från andra källor, i den omfattning som tillämpliga lagar tillåter, t.ex. handelsregister, befolkningsregister, företags- och föreningsregister eller postens adressregister.

Du behöver inte lämna dina personuppgifter till oss, men om du väljer att inte göra det kan vi eventuellt inte erbjuda våra tjänster till dig.

Vi samlar in och behandlar t.ex. följande grupper av personuppgifter:

  • uppgifter relaterade till kundrelationer, såsom namn, yrkestitel, din relation till det företag du representerar och kontaktuppgifter (e-post, adress och telefonnummer) samt språk för ärenden. Uppgifter om tjänster och beställningar, betalningsuppgifter, faktureringsuppgifter, marknadsföringsgodkännanden och -förbud.
  • grundläggande uppgifter, såsom namn och e-postadress.
  • uppgifter som samlas in i samband med användningen av vår webbplats, t.ex. uppgifter som samlas in via cookies eller liknande teknologier (enhetsidentifierare och typ, operativsystem och applikationsinställningar).
  • andra fallvis definierade uppgifter baserat på ditt samtycke.

3. ÄNDAMÅL OCH RÄTTSLIG GRUND FÖR BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi samlar in och behandlar endast personuppgifter som är nödvändiga för att bedriva vår verksamhet, hantera kundrelationer och för lämpliga kommersiella ändamål.

Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål:

  1. Tillhandahållande av tjänster och hantering av kundrelationer

Vi behandlar personuppgifter främst för att kunna erbjuda och leverera tjänster till dig eller det företag du representerar. För att kunna göra detta upprätthåller och hanterar vi kundrelationen mellan dig eller det företag du representerar och Finlandia-talo. I detta fall baseras behandlingen av personuppgifter på ett avtal mellan dig eller det företag du representerar och den registeransvarige.

  1. Marknadsföring

Vi kan kontakta dig för att informera om nya funktioner i tjänsten eller för att marknadsföra och sälja andra tjänster till dig. Vi kan också behandla dina personuppgifter för marknadsundersökningar och kundundersökningar. Behandlingen av personuppgifter baseras på vårt berättigade intresse av att erbjuda information som en del av tjänsten och marknadsföra våra andra tjänster till dig. Du har rätt att när som helst motsätta dig behandlingen av dina personuppgifter för direktmarknadsföring. (se avsnitt 8 i policyn.)

  1. Utveckling av tjänster, dataskydd och intern rapportering

Vi behandlar också personuppgifter för att säkerställa dataskyddet för tjänsten och webbplatsen, för att förbättra kvaliteten på tjänsten och webbplatsen samt för att utveckla tjänsten. Vi kan också sammanställa interna rapporter baserat på personuppgifter för att säkerställa korrekt ledning och utveckling av kundrelationer och verksamhet.

  1. Efterlevnad av lagar

Vi kan behandla dina personuppgifter för att uppfylla våra lagstadgade skyldigheter eller för att tillgodose myndigheters lagliga begäran om information.

  1. Andra ändamål för vilka det finns samtycke

Vi behandlar också dina personuppgifter för andra ändamål om du har gett ditt samtycke till sådan behandling.

4. ÖVERFÖRINGAR OCH UTLÄMNANDE AV PERSONUPPGIFTER

Vi kan lämna ut dina personuppgifter till tredje part

  • i den omfattning som lagen tillåter eller kräver, t.ex. för att uppfylla en begäran om information från en behörig myndighet.
  • när våra samarbetspartner behandlar personuppgifter på vårt uppdrag och enligt våra instruktioner. Vi säkerställer alltid korrekt behandling av personuppgifter.

5. ÖVERFÖRINGAR AV PERSONUPPGIFTER TILL LÄNDER UTANFÖR EU ELLER EES

Vi kan överföra personuppgifter till länder utanför EU eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet när vår samarbetspartner som hanterar uppdraget är belägen utanför dessa områden. I sådana fall säkerställer vi lämpliga skyddsåtgärder för att skydda registrerades rättigheter och friheter i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning, såsom EU:s allmänna dataskyddsförordning (679/2016).

6. COOKIES

Vi använder också cookies och andra liknande teknologier på webbplatsen www.finlandiatalo.fi. Cookies är små textfiler som placeras på din enhet för att samla in och komma ihåg användbar information, samt för att förbättra funktionaliteten och användbarheten på vår webbplats. Vi kan också använda cookies och andra liknande teknologier för statistiska ändamål, såsom för att sammanställa statistik över användningen av webbplatsen för att förstå hur användare interagerar med webbplatsen och för att förbättra användarupplevelsen.

Du kan förhindra att cookies placeras, begränsa användningen av cookies eller ta bort cookies från din webbläsare. Eftersom cookies möjliggör att vår webbplats fungerar kan begränsning av användningen av cookies påverka webbplatsens användbarhet.

7. BEVARANDE AV PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter bevaras endast så länge som det är nödvändigt för att uppfylla de ändamål som anges i denna policy. Personuppgifter bevaras under kundrelationens varaktighet. Personuppgifter kan också bevaras i den omfattning som är nödvändig efter att kundrelationen har upphört, i enlighet med tillämplig lag. Vi kan också t.ex. bevara personuppgifter i den omfattning som är nödvändig för att följa ditt direktmarknadsföringsförbud. Personuppgifter raderas när de inte längre är nödvändiga för att uppfylla lagens krav eller för att skydda rättigheterna eller skyldigheterna för någon av parterna.

8. REGISTRERADES RÄTTIGHETER

Du har rätt att kontrollera dina personuppgifter. Du kan när som helst begära att dina personuppgifter rättas, uppdateras eller raderas. Observera dock att sådana personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som anges i denna policy eller vars bevarande krävs av lagen inte kan raderas.

Du har rätt att motsätta dig eller begränsa behandlingen av dina personuppgifter i den omfattning som krävs av tillämplig lag. Du har i vissa fall rätt att överföra de personuppgifter du lämnat till oss från ett system till ett annat, det vill säga rätt att få dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt anvä